survey, feedback, poll

Win-win szituáció az értékesítésben

Lehetséges, hogy mindenki jól járjon egy értékesítés során? Persze, hogy igen. Hosszútávon egy sikeres sales-es nem is tudja máshogy elképzelni a munkáját, és fenntartani sem tudja azt.  Az elégedett vevő a visszatérő vevő! És mitől elégedett? Attól, hogy úgy érzi, korrekt üzletet kötött, és azt kapta a pénzéért, amit elvárt.

Mi a célod az értékesítés során?

Amikor ellátogatsz egy új, potenciális vásárlóhoz, vagy telefonálsz vele, mi a határozott célod? Mindenképp eladni akarsz neki, vagy tüzetesen körbejárni az igényeit, és testreszabott megoldást kínálni a problémájára? A kérdésből persze könnyen leszűrheted a helyes választ, ha az utóbbi mellett voksoltál, akkor jó úton jársz!

Sosem az a cél, hogy mindenkinek eladj! Az a fontos, hogy megtaláld, az olyan vásárlóidat, akiket 100 %-osan ki tudsz szolgálni, és akik elégedettek lesznek azzal, amit számukra kínálsz.

Nézzünk egy nagyon egyszerű példát:

Használt autók eladásával foglalkozol. Jön egy érdeklődő, hogy neki mindegy milyen márka, de szeretne egy családias, tágas, kevés fogyasztású kocsit. Nem ajánlhatod neki, azt az autót, ami bár tágas, de megeszik 15 litert százon, vagy egy kis fogyasztású autót egy akkora csomagtartóval, amiben a kutyája maximum elfér. Pontosan olyan autót kell kínálnod számára, amilyet szeretne, a lehető legrövidebb idő alatt, és számára a legkevesebb energia igénybevételével. És mit teszel, ha nincs ilyen autód?! Bővítsd a kínálatod (ha érdemes), vagy mondd meg őszintén, hogy ilyen autód jelenleg nincs, nem is rabolnád az idejét, amint érkezik ilyen szólni fogsz, vagy ajánlasz neki egy nagyon jó szalont, ahol talál ilyet, mert te nem ezekkel az autókkal foglalkozol, csak a sportos fajtákkal például.

Mit fog érezni ilyen esetben a partnered?

Figyeltél rá, pontosan tudod, hogy mik az igényei, tehát fontos volt számodra, hogy a lehető legjobb módon kiszolgáld. Te nem tudtál neki megoldást kínálni, de szeretnél segíteni neki, és ezt ő meg is fogja jegyezni. És kit fog keresni vagy ajánlani nagy valószínűséggel, ha olyan autóra lesz szüksége, amit te árulsz? Na ugye! Manapság a legnagyobb a hiánycikk a másikra való figyelem! Te legyél kivétel, emelkedj ki az átlagból, és mind üzletben, mind magánéletben kamatostól vissza fogod kapni idővel!

Teljesítmény kényszere, nyomása akár magadtól akár a megbízód, vezetőd részéről és ennek hatása a kommunikációdra

„Eladni, mindig mindent, mindenáron eladni”, mennyiszer halottam már én is ezt. Csak a számok, semmi más nem számít, de ez közel sem igaz! Ha egy cégnek dolgozol, vagy más szolgáltatásait értékesíted, sokszor nyomást érzel, mert mindig mindenki rövidtávon a bevételt akarja növelni folyamatosan. De ennek ára van, nagy ára! Persze törekedni érdemes rá, de azt úgyis az elégedett emberek fogják neked generálni.

Emberi oldalról egy ilyen kultúrában, ilyen folyamatos nyomás alatt könnyen ki tudsz égni, és bár tök jónak tűnik az elején, hogy óriási hajtás mellett magas számokat produkálsz, olyan ez, mint amikor kettesben pörgeted a motort ezerrel, és hajtasz, mint az őrült, de szerinted hány km-t fog ez a járgánnyal így utazni?!

Vevői oldalról is megérzik, ha az ember csak állandóan eladni akar nekik úgy, hogy nem veszik figyelembe igazából, hogy pontosan mit is szeretnének. El fog tűnni a nyomás hatására az az érzet bennük, hogy rájuk figyelsz oda, és inkább az lesz megfigyelhető, hogy azzal vagy állandóan elfoglalva, abban a hónapban jelenleg, hogyan is állsz a generált bevételeddel. Ez egy negatív spirál, és eltűnik a fókusz a tényleges értékadásól.

Érdemes ilyenkor a megbízóddal, munkáltatóddal beszélni, ha folyamatosan a „piszkálás” van a növekvő teljesítményigény miatt, hogy őket is képviseled, és fontos megértetni velük, hogy ők sem szeretnék a hosszútávon, hogy a visszatérő, elégedett vevők helyett alkalmi vásárlókkal kelljen feltölteni a portfóliót, mert sokkal munkaigényesebb, hálátlanabb feladat! 

Értékesítőként, te vagy a brand, igen személy szerint TE csupa nagybetűvel. Téged látnak egy márkából, egy termékből, egy cégnévből, szinte senki mást! Figyelned kell a rólad kialakult képről, és tiszteletben tartani mások elvárásait, igényeit. Cégek jönnek mennek, de pl. ha te összefutsz egy olyan emberrel más vállalatnál, akinek már értékesítettél, nem azt fogja mondani, hogy te jó hely volt, ahol dolgoztál, mert milyen jók voltak a termékek stb., hanem azt, de jó volt VELED együtt dolgozni, és lehet azt sem tudja már, akkoriban mit vásárolt tőled. Fordítva pedig, lehet szóba sem áll Veled. RÁD fog elsősorban emlékezni, ezt mindig vésd az eszedbe!     

Mindig törekedj rá, hogy egy megkötött üzletben mindenki jó szájízzel hagyja el a tárgyaló asztalt, és boldogan, pozitív töltettel térjenek vissza, amikor újra segítségre van szükségük, így ők is, te is, és akiket képviselsz, azok is nyertesként fogják érezni magukat a gyümölcsöző együttműködés során!

Képek forrása:Pixabay

Szólj hozzá

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top